Corporate story
Dat ene moment waarop alles samenvalt: Je ontmoet je grootste prospect op een borrel en hij stelt je die vraag: "Wat doe jíj eigenlijk?". Je schraapt je keel en hoort jezelf praten. Over klantgerichtheid en een mooie prijs-kwaliteitverhouding, over transparantie en “korte lijnen”…
Maar nu even eerlijk: Waarmee maak je wèrkelijk het verschil? Los van de unique selling points (die je concurrent ook gebruikt), waarom kiest een klant voor jóu? De winnaars van morgen zijn de bedrijven die daarop een antwoord weten. Geen inwisselbaar reclamepraatje, maar een authentiek verhaal.
Waarvan gaan je ogen glinsteren? Waarvoor sta je ’s ochtends graag op? Een klant herkent die drijfveren meteen. Je geeft hem een reden om in jou te geloven. Zoals een Harley-rijder in zijn motor gelooft: Kwaliteit is een randvoorwaarde, maar het verhaal erachter is doorslaggevend.
Bewust of onbewust schuilt je onderscheidend vermogen waarschijnlijk veel meer in de organisatie zélf: in de drijfveren van de oprichter, de ontstaansgeschiedenis, de bedrijfscultuur. Als je dáár vat op krijgt, heb je het begin van een corporate story in handen. Een meeslepend verhaal als startpunt van alle communicatie, dat zorgt voor context en consistentie.
Een sterk verhaal? Spotless Mind daagt zijn klanten uit met een onbevangen blik naar zichzelf te kijken. Zo’n open mind is een eerste vereiste voor corporate storytelling: oprechte verwondering over de handel en wandel van een onderneming en de mensen die daarvoor zorgen.
Kijk eens goed in de spiegel. Daar zie je een uniek verhaal.
(scroll verder...)